.. a pokračujme: BLOG 2016

31.12.2015

Přátelé, do nového roku bych vám chtěl popřát pevné zdraví, spolehlivou práci a příjemnou společnost, abyste si zvládli, mohli dovolit a měli s kým si užívat radosti života. La.

B15 052 PFka m

29.12.2015

Po dlouhé době se naše skupinka přátel PHVK (piva-hor-vod a kol) opět sešla v celé sestavě .. kde jinde, než v Olmiku u "Keckovic".

B15 051 PHVK m

28.12.2015

Na doporučení jsem si vánoční čas zpestřil dalším divadlem - tentokráte muzikálovou hrou "Edith a Marlene" a by to parádní zážitek. Při zpěvu Hany Fialové alias Edith Piaf opravdu běhal mráz po zádech. Komu lahodí francouzské šanzony musel být nadšen. Web-stránky NDM

B15 050 EdithaMarlen

Mimochodem paní Hana Fialová za tuto roli dostala letos v březnu Thálii .. a určitě i díky tomu je představení v NDM pořád vyprodané. "Ostravští umělci získali tři Thálie" ,"Cena Thálie za pařížského "vrabčáka" pro Hanu Fialovou".

26.12.2015

Tyhlety Vánoce zdají se mi poněkud podivné. 23. si klidně zajedu do města koupit rybu na motorce a svatoštěpánský pochod také mohu raději vyměnit za výlet s druhou kráskou - aby nežárlila :o)

B15 048 motovanoce2 m B15 048 motovanoce1 m

.. a když jsem si tak provětrával hlavu, sem tam jsem i zastavil a udělal pár fotek - tohle je zámek v Raduni.

B15 049 zamekRadun m

15.12.2015

Tož ruky už mám vytahané jak starý havíř, kolena pomlácená jak jakýs chromý a záda pokroucená jak stoletá babka, ale v úkolu pomalu a jistě finušuju! Okna vyměněná za bezfičáková, půda zabalena do vaty, druhá podlaha nad ní též zrobená a sklepák už od noh nezebe. Mám z toho radost, ale potřeboval bych masážovací a narovnávací dovolenou :)

B15 045 okna1 m B15 045 okna2 m

B15 045 okna C m

B15 046 puda2 m B15 046 puda1 m

B15 046 pudaC m

B15 047 sklep1 m B15 047 sklep2 m

B15 047 sklepC m

.. no já jsem tak šikovný :D

.. ale pomáhali mi - sám bych to nedal .. můj nejmilejší švagr si u nás dokonce zřídil detašované pracoviště a kdyby šlo řídit slovenské rychlíky po drátech na dálku i z Čech, určitě by vůbec neodjížděl :D

28.11.2015

My beautiful ladies for tonight!

B15 044 girls m

22.11.2015

Vzhledem k tomu, že jsem své kamarády tady doma v poslední době poněkud zanedbával, "unesl" jsem dneska Ríšu s Táňou a Fildou do beskydských kopců. Prošli jsme se na Pustevny .. kde už byl sníh .. úplně jiný svět ..

B15 043 Pustevny m

B15 043 Pustevny P m

.. širokáčem se dá zajímavě fotit i v exteriérech ..

B15 043 Pustevny Str m

21.11.2015

Počasí dnes u nás rozhodně nebylo ideání pro venkovní courání, ale na vzduch se prostě občas musí .. no a nedaleké arboretum je pro prochajdy dělané, tak jsme tam s Leni, Honzou a dětma zamířili .. Katy to teda bohužel celé prospala, a tak se její vyhlídkové vozítko proměnilo ve vozík nákladní - šiškami a větvemi obsypaný :o)

B15 042 arboretum m

11.11.2015

Naše mamča dnes slaví! Tož blahopřejeme! :)

B15 043 mamka m

8.11.2015

V dnešní listopadový den ukazoval teploměr na slunci přes 25o, tak jsem neodolal a stejně, jako tlupy dalších nadšenců, vytáhl motorku. Vzal přes rameno foťák a vyjel jen tak kolem komína. Pěkně je u nás .. pěkně :o)

B15 041 podzimni m

1.11.2015

Už mám konečně padla a pokoj od pracovních starostí, ale domů z Prahy se zatím neženu - ne, ne, ne! .. užívám si nejkrásnější víkend za posledních .. - už ani nepamatuji :D

B15 040 podzimHvezda m

27.10.2015

Konečně jsem "se rozhodl" seknout se svým stávajícím hektickým pracovním životem a s blížícím se uvolněním jsem se zase dostal na víkend domů .. a je tady krásně. Naštěstí jsem si s sebou do auta přibalil i svůj druhý - rychlejší motociped.

Pro sto koní v pravém zápěstí kousek za barákem jsem narazil na úžasnou klikatou, novým asfaltem pokrytou a lesem se táhnoucí úzkou cestu a když jsem se vyřádil a na chvilku zvolnil a sjel na boční odbočky .. úplně mne to dostalo - v podzimním slunci prostě paráda.

B15 033 podzimni Fazer m

.. a po dalších pár kiláscích to bylo pořád super .. dal jsem si svůj "Vítkovský okruh" a furt jsem musel zastavovat, abych si zachytil další a další skvělé podzimní momenty.

B15 033 podzimni Fazer Vitkov1 m

B15 033 podzimni Fazer Vitkov2 m

21.9.2015

Zaskočil jsem si vyfotit svou poslední dokončenou realizaci svým novým objektivem .. showroom v Miele Gallery v Praze.

B15 032 Miele1 m B15 032 Miele2 m

17.9.2015

Je fajň se jen tak prolítnout na motorce po známých cestách .. a to až do západu slunce.

B15 031 shadow1 mm

B15 031 shadow2 mm

13.9.2015

Udělal jsem si radost a zároveň finanční starost a koupil jsem si nový objektiv - ultra širokáč - SIGMA 8-16 mm f/4,5-5,6 DC HSM. Díky asférickým členům nemá charakter rybího oka, takže se s ním dají krásně fotit interiéry .. teda určitě bude zajímavě snímat expozici i v exteriéru, ale pořídil jsem ho hlavně kvůli těm stísněným prostorům v interiérech .. abych si mohl beze studu pořídit obrázky (nejen) svých realizací .. a první dojmy - je to BOMBA!

B15 030 sigma2 m B15 030 sigma3 m

6.9.2015

První zářijovou neděli se opět uskutečnilo Open Air divadelní představení v Šárce. Tentokráte nám zahráli Dvořákovu operu Rusalka. Jako už tradičně byl svah v lese obsypán lidmi a mezi nimi také holky sokolky z Háje a s nimi i mamča. Držela mi místo, tak jsem fotil sice skrz stromy, ale z první řady. Byla zima, ale divadlo dobré ..

B15 029 Rusalka m

5.9.2015

Teprve dnes poprvé jsem se byl podívat do jižních zahrad Pražského hradu - na tzv. Plečnikovu vyhlídku. Zahrady jsou po rekonstrukci (z.r. 2012) v  podobě, ve které je pro T. G. Masaryka navrhl Jože Plečnik. Dali jsme si tam sraz s mamčou, která se chtěla zaskočit podívat na tradiční koncert Hudby Hradní stráže a Policie ČR v zahradě Na Valech.

B15 029 PH2 m B15 029 PH m

.. tož pěkně se kouká našim prezidentům na to město pražské :o)

B15 029 PH vyhled2 m

B15 029 PH vyhled1 m

22.8.2015

V práci toho mám teď tolik, že bych klidně mohl makat bez přestání i přes víkend .. a nebo zkusím zavolat Kukymu a zeptat se ho, jestli by mi nepůjčil bohuše .. a vzhledem k tomu, že se zrovna plavil do Černého moře, mohl jsem já vyrazit na motorce .. a proč bych troškařil, otočil jsem to až domů.

B15 028 BMWmastodonti m

Konečně se taky dala dohromady rodinka - cesťák a edurák. O víkendu jsem nalítnul necelých tisíc kilásků a docela jsem si na toho mastodonta zvykl .. je to obrovská a majestátní motorka, má své charisma a kouzlo. Když se to dá do pohybu, tak je manévrovatelnost úchvatná. Za celý víkend se našla snad jen tři auta, která nepochopila a neuhla, jinak všichni ostatní poslušně a pokorně nechávali projet krále! Skvělá zkušenost - Kuky, děkuji za tu možnost.

B15 028 BMWmastodonti s1 m

Zpáteční cesta do Práglu po kilkatých a kopečnatých cestách pod Jeseníkama je pro tohoto závodního mamuta jak dělaná ..

B15 028 BMWmastodonti s3 m

.. jo a BTW nedošáhnu z ní na zem, takže můj výlet byl nejen kapku nebezpečný - hrozící pádem skoro na každém metru - ale pro toho, kdo mne viděl nasedat a nebo sesedat určitě zároveň i dost komický :o)

B15 028 BMWmastodonti s2 m

4.7.2015

Eda dostal k Vánocům nové čistítko na své plechy, ale muselo se počkat na příhodné počásko. No tak co třeba dneska? Musím říct, že takovou makačku už jsem dlouho nezažil .. nakonce jsem to musel rozdělit do tří dnů, protože naleštit ručně celou plochu toho mého miniautobusu jsem prostě nezvládl .. ale vypadá krásně!

B15 024 VWlesk1 m B15 024 VWlesk2 m

Večer jsme se pak sešli u grilu na flákotu. Přijeli Flegříci a poprvé s malým i Rýša s Táňou .. stavil se i Kámo. Krom masa byla nejlepší zábava vodní pistole - to teda je vynález ! :o)))

B15 025 koupacka2 m B15 025 koupacka1 m

28.6.2015

V sobotu jsem se sbalil na víkend, přihodil i kolo a vyrazil na obávanou D1 směrem na Brno. Věrka s Vikim totiž pořádali oslavičku u příležitosti svých 40.+40. narozek. Spařka byla na jednom spartánském sportovišti mezi zahrádkami, takže se slavilo "bez limitů". Krom naší PHVK (piva-hor-vod a kol) party se sešli i další V&V kámoši, se kterými jsem se nikdy neviděl, ale bylo příjemně a zábava nevázla.

B15 022 narozkyVV m

Večer to někteří zabalili a jeli domů do postele, někteří si rozdělali silnější oheň, aby přežili krutou noc a nesežrala je divoká brněnská zvěř, někteří rozbili stan a já přespal v autě. Ráno jsme poklidili, naložili zbytky a vyrazili do Rozdrojek. Mně Věrka "vyhnala" na výlet, že potřebuje prostor a když že táhnu to kolo, tak ať tu není zbytečně ..

B15 023 BrnoKaple m B15 023 Brnokolo m

Vydrápal jsem se hore kopcom nad Rozdrojky, až přes plot do obory, pak kolem kaple sv. Cyrila a Metoděje dolů k hradu Veveří. Kolem vody to pak není cesta zrovna pro kolo, a tak jsem se po zdolání skal, musel skáknout zchladit do Priglu a dále se pak kolem vody vrátil zpátky. Fajný výlet a vůbec nelituju, že jsem šlapal sám, protože se na mne Jiřítko vykašlal .. urážlivka jeden :o)

25.6.2015

Bohužel, jsem si letos nemohl dovolit zúčastnit se tradiční akce Moto Italia a nechal jsem kluky užít si to beze mne .. no, užívali .. Roman si sklouznul a poslal svůj stroj do věčných lovišť, ale jemu se naštěstí nic víc nestalo.

B15 019 motoHavarka m

.. ach jo, jednou ty kluky pustím bez dozoru a ... :o(

18.6.2015

Když jsem si byl dnes po obědě dát svých klasických dvacet, ve vedlejší dráze si to dával Šéba. Tož jsme se pak spolu fotli .. :o)

B15 018 Seba m

Kikča mne požádala, jestli bych nešel vyfotit jejich kámošům jednu sportovní akcičku do Kralup .. malí bruslaři místního hokejového týmu si uspořádali atletické soustředění - oficiálně "Grand Prix Romana Šebrleho" a jako motivaci si pozvali našeho nejpovolanějšího ..

Moje fotky jsou k vidění zde: FB HK Kralupy nad Vltavou

6.6.2015

Vytáhl jsem motorku a vyjel .. coural jsem se po okrskách na jih směrem na Šumavu a dojel až do Písku, kde jsem snad nikdy nebyl. Tady kouknul na nejstarší most, dal si zmrzku, protože bylo fest vedro a frčel dál.

B15 020 Pisek m

Pak jsme cestou projel Husincem - tím pravým - známým Husincem, tak jsem také zastavil a udělal pár fotek .. až dost pozdě odpoledne jsem dojel do šumavských zatáček. Lidí a motorkářů tam bylo požehnaně, ale počásko a cesty suprovní .. zpátky do Práglu to už musela být rychlovka po dálnici.

B15 021 Husinec m

8.5.2015

Kamarád Jiřítko, zvaný též Robátko, darem své milenky a matky jeho dětí rovněž tak, utrpěl radost udělati si řidičské oprávnění pro vedení velkého motocyklu. Po úspěšném absolvování testů a jízd zkušebních nebylo již daleko, aby sobě jakési to moto také pořídil. A protože tomu všemu dávno není, vyjeli jsme si na první společný výlet - sraz na půli cesty mezi Hájem a Olmikem .. a dál loukami a horami Jesenicka.

B15 017 3 s JIritkem m

B15 017 4 s JIritkem m

BTW: to kopcovité s tyčkou nahoře, co vidět není, horou Praděd se nazývá.

B15 017 1kostel m B15 017 2kostel m

Jednou zkratkou mezi poli a lesy jsme dorazili do malé vesničky Maršíkov - až k tomuto evangelickému kostelíku. Je to kostel sv. Michaela a je více jak 400 let starý (z.r.1609) .. a před ním tu dokonce stál ještě jeden starší.

14.4.2015

Když jsem vytvářel svou poslední 240-stránkvou fotoknihu, strávil jsem na tom tři dny v kuse .. s druhým dílem to bylo tento víkend ještě o kousek horší .. :o)

B15 017 fotokniha cesty2 m

1.4.2015

Takové jedno zajímavé ranní číselko ..

B15 016 tachometr m

31.3.2015

American Army in Prague:

Odpoledne se počásko umoudřilo (liják vystřídala vichřice) a v tom se už dalo fotit, tak jsem se tam skáknul podívat ..

Pár hesel: .. den otevřené brány .. ruzyňská kasárna .. US Army .. konvoj projíždějící z Pobaltí do Bavor .. deseti-tisíce lidí .. sto vojenských vehiklů ani náhodou .. bahno a pivo .. vojáčci a vojandy o polovinu mladší než já .. ale zajímavý zážitek.

B15 015 American Army m

28.3.2015

Jakožto rodinný fotograf Honovic klanu jsem minulý víkend pořídil další rodinnou sérii portrétů. Poprvé i s Cathy.

B15 014 Honovic portret m

Více úprav zde: Honovic 03_2015

20.3.2015

Před polednem jsme vyšli asi stejně tak jako milióny dalších lidí zkouknout částečné zatmění Slunce. Z našich končin prý bylo vidět zatmění cca 73%.

B15 013 Kolage Zatmeni m

Více info třeba zde: Astro.cz

9.3.2015

.. dobrý prostor, světlo i čas - skvělá kombinace

B15 012 strecha Hlav Na m

1.3.2015

Internet může být někdy fakt až na škodu. Třeba dnes, když jsem se na něm dopátral dalších postupů možných úprav k poutavějšímu výsledku. Kolik už jsem strávil času úpravami snímků z mých cest a pořád je co zlepšovat ..

B15 011 DSC04393 předapo m

B15 011 DSC02679 předapo m

B15 011 DSC04087 předapo m

21.2.2015

Jakožto odpůrce letních veder a tropických destinací vůbec mne potěšil právě vrcholící fesťák Severská filmová zima 2015. Nejsem žádným zapáleným fanouškem, který by dychtivě hltal tři filmy denně, vybral jsem si dva snímky a zhlédnul nakonec jen jeden. Ono s tou severskou kinematografií musí normální smrtelník - neseveřan - zacházet opravdu opatrně :o) .. stačí párkrát něco shlédnout a nebo si jen přečíst pár postřehů předchozích diváků a i neangažovaný jedinec hned pochopí.

Kousek Na scestí mě zaujal nejen příběhem, ale také tím, že v něm hraje jednu z hlavních postav týpek z 007 (Casino Royale) Mads Mikkelsen. Tím druhým hlavním týpkem pak byl Nikolaj Coster-Waldau - taky známý obličej. No co dál dodávat? Kdo se občas odváží a něco podobného shlédne, sám pochopí .. za sebe mohu určitě doporučit!

B15 010 SFK m

B15 010 SFK2 m

BTW: dodnes vzpomínám na legendární závěrečnou hlášku Ulrikeho z Bezva Chlapa: "Cítíš to? Je jaro."

20.2.2015

Mám obavy, že můj odpor k post processingu budu muset potlačit zase o něco víc .. ale pořád se to ve mně rve :o)

B15 009 LR pokus m

16.2.2015

Několik parádních dnů doma, ale už ať je tepleji a dá se pořádně vyjet ..

B15 008 stinomotorka m

14.2.2015

.. taková jedna Valentýnská :o)

B15 007 torzo m

3.2.2015

Pohrávám si různě s fotkami a tak nějak sem tam i něco vyleze .. BTW: surovou potrétovku jsem si vypůjčil ..

B15 006 kolazka oblicejova m

1.2.2015

V nové práci mám nové - další možnosti .. a tak je využívám .. co si postavím, to si taky vyfotím ..

B15 005 bytMarina m

Byt Praha Ma ... Byt Praha Ps

30.1.2015

Vichřice umí nejen ničit, ale sem tam i něco zajímavého vytvořit ..

B15 004 kridlove mraky m

29.1.2015

Sic v pracovní den, ale nebylo zbytí, musel jsem nutně změnit prostředí a nechat si "vyfoukat" hlavu .. vylezl jsem někam, kde teda dneska opravdu hodně fučelo a .. pomohlo to ..

B15 003 Sv Jan m

22.1.2015

Výměna svíček v motoru .. aneb, jak lehce se může zvrtnout půlhodinová banální oprava ..